Διαφορές μεταξύ επιστημονικού και δημοσιογραφικού λόγου στην επικοινωνία της Επιστήμης


Σ’ αυτό το μάθημα οι φοιτητές/τριες θα διερευνήσουν τις διαφορές μεταξύ δημοσιογραφικών και επιστημονικών άρθρων καθώς και τα χαρακτηριστικά από τα οποία αποτελείται μια καλή ιστορία για την Επιστήμη. Επιπλέον, θα εξετάσουν παραδοσιακά και ψηφιακά εργαλεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εξεύρεση θεμάτων που Επιστήμης που θα μπορούσαν να επικοινωνηθούν μέσω δημοσιογραφικού άρθρου.

Μαθησιακοί στόχοι
  • Διερεύνηση σύνδεσης σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία Περιγραφή διαφορών στον επιστημονικό και δημοσιογραφικό λόγου όταν επικοινωνείται η Επιστήμη
  • Αξιολόγηση των συστατικών που κάνουν ένα επιστημονικό θέμα ενδιαφέρον για το ευρύ κοινό
  • Εξέταση ψηφιακών και παραδοσιακών πηγών άντλησης ιδεών για επιστημονικά θέματα
Αναμενόμενα αποτελέσματα:

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα:

  • ενημερωθούν για τις διαφορές μεταξύ του δημοσιογραφικού και επιστημονικού άρθρου
  • αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά μιας καλής ιστορίας για την Επιστήμη
  • γνωρίζουν εργαλεία που υποστηρίζουν την άντληση ιδεών για κάποιο επιστημονικό θέμα που να αφορά το ευρύ κοινό
  • αντλήσουν ιδέες για επιστημονικά θέματα για τα οποία θα μπορούσαν να γράψουν ένα ειδησεογραφικό άρθρο

Εν συντομία: Πώς διαφέρει η προσέγγιση σε θέματα επιστήμης μεταξύ δημοσιογράφων και επιστημόνων;